Sayfalar

Zalgiris Kaunas 85 - 84 Fenerbahçe Ülker


Ben maçım olması nedeniyle bu güzel müsabakanın sadece son 5 dakikasını ve uzatma dakikalarını izleyebildim. Bu yüzden uzun uzadıya analiz yapacak gözleme sahip değilim. Zaten bu yazı da, maç yazısından ziyade bundan sonra ne olur senaryosunu içeriyor.

İzlediğim dakikalarda Murat Kosova'dan öğrendiğim kadarıyla Ukic ve Tomas'dan da faydalanamamış Fenerbahçe Ülker. Bu tabi ki hem rotasyona büyük bir darbe indirir hemde takım dinamiklerini kökünden etkiler. Ben Fenerbahçe'den bu düzeyde bir performans beklemiyordum. Zalgiris'in kazanacağını düşünüyordum ancak maçı uzatma dakikalarına kadar götürmeyi başardı iki takım. Sahada iyi bir basketbol yoktu ama çok iyi mücadele vardı. İki takım da inanılmaz mücadele etti. Gruplar belli olduğunda değerlendirme yazımda, Zalgiris'e dikkat edilmesi gerektiğini; arka plana atılmamaları gerektiğini ve çok iyi bir takım olduklarını yazmıştım. Fenerbahçe'nin oynadığı iki maçta beni doğrular nitelikte gelişti. İstanbul'da zor gelen galibiyet ve Kaunas'ta gelen mağlubiyet. Fenerbahçe'nin handikaplarını göz ardı etmeden şunu belirtmekte fayda var; normal sürede Zalgiris'in kullandığı 4/22 üçlük isabeti beni inanılmaz şaşırttı. Bir Litvanya temsilcisi kendi yarı sahasından 22 şut kullansa 4'den fazla isabet bulur. Zaten uzatma dakikalarında bunu gördük. Maçla ilgili son olarak söylemek istediğim şey şu; son dakikaları ve uzatmaları ne kadar formsuz olursa olsun mutlaka Jasikevicius'la oynamalıydı Spahija. Takım kaybedecekse sahada Jasikevicius olmalıydı ve onla kaybetmeliydi. Dün akşam maç sonlarını onla oynamamak alınma nedenlerine kesinlikle aykırı bir davranıştı.

Peki bundan sonra bu grupta ne olur?
Bugün Valencia kendi sahasında Olympiakos'u konuk ediyor. Bu maç kritik zira olası bir Valencia galibiyeti İspanyol ekibi potaya sokacaktır. Haftaya İstanbul'a gelecek olan Olympiakos'u da tehlikenin içine atar ve Sinan Erdem'deki maçın zorluk katsayısını çok arttırır. Dün maç önü yazımda da yazdım; Fenerbahçe Ülker için felaket senaryosu çizmek istemiyorum ama kaybedilen bu maçla grubu 3-3 bitirme ihtimalleri çok fazla arttı. İçerde Olympiakos'un Fenerbahçe'yi yeneceğini düşünüyorum. Son hafta gidilecek olan Valencia deplasmanında da rakibin gruptan çıkma ihtimali olursa, galibiyet çıkacağını sanmıyorum. Bundan sonra çok ekstra işler yapması gerekiyor Fenerbahçe'nin. Benim yazdığım olası senaryolar içinde en kötüsü, umarım bu tip kabuslar görülmeden kalan 2 maçta en az bir galibiyet çıkarırlar.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails