Sayfalar

Euroleague Mesaisi (Kritik Viraj)

İki takımımız da bugün çok zor mücadelelere çıkıyorlar. Bir nevi ya tamam ya devam diyebiliriz. Maçlar kaybedilirse ince hesaplar girecek devreye ama bu ince hesapların geçen seneki Efes Pilsen hariç Türk takımlarına yaradığını görmedim. O yüzden eğer devam etmek istiyorsak kendi bağımızı kendimiz kesicez.



Fenerbahçe Ülker - Olympiacos

Sarı lacivertliler gruplarında 3/3 yaptıktan sonra, Zalgiris deplasmanından mağlubiyetle ayrıldı. Zalgiris maçı öncesinde bunları yazmıştım. Zalgiris maçı çok kritikti bana göre, kalan 3 maçtan en kolayıydı gözümde ve kaybedildi. Bu akşam rakip Olympiacos, grubun abisi. Ancak Yunan ekip büyük sıkıntılarla geldi İstanbul'a. Bourousis kadro dışı, Keselj sakat, Halperin sakat, Teodosic coachla sorunlu. Heralde Olympiacos'la iligli söylenebilecek tek olumlu şey takım sahibi olan Angelopoulos kardeşlerin İstanbul'da olacak olması. Tabi onlarda turistik geziye gelmedilerse. Ben Top16 gruplarında ikinci tur maçları başlamadan evvel Olympiacos'un Fenerbahçe'yi Sinan Erdem'de devireceğini düşünüyordum. Ama bu kadar handikaptan sonra işleri gerçekten zor. Fenerbahçe'nin tek handikapı bana göre Mirsad'ın sakatlığı. Bu sakatlık onları çalışmadıkları yerden vurdu, hazırlıksız yakalandılar. Diğer sakatları Vidmar ve Engin'e alternatif ürettiler ama Mirsad sakatlığı ciddi sıkıntılı bir durum yarattı.

Bu akşam iki takım içinde çok önemli bir sınav. Fenerbahçe Top16'ya Final Four parolasıyla çıktı. Eğer bu iddianda ciddiysen rakip tanımaksızın evindeki maçları kazanacaksın. Olympiacos ise lige şampiyonluk parolasıyla başladı. Bu kadar iddialıysan bütün handikaplara rağmen bu tip kritik ve rakiplerine mesaj verecek maçları kazanmak zorundasın. İki takım üzerinde de baskı üst düzeyde. Bu baskıyı sahaya en az yansıtan takım karşılaşmada öne fırlar. Ben bunca eksiği ve sıkıntılı durumuna rağmen Olympiacos'un maçı kazanacağını düşünüyorum.



Montepaschi Siena - Efes Pilsen

İlk defa Efes Pilsen için bir şey yazmak gelmiyor içimden. Son 4 resmi maçını kaybeden bir takımdan bahsediyoruz. Bu akşam İtalya'da grubun en kritik maçına çıkıyorlar. Bu karşılaşma kaybedilirse eğer, küçük hesapları falan bir kenara bırakıcam ve Efes Pilsen'in gruptan çıkamayacağını düşünücem. Beşiktaş maçı kaybedildi Real Madrid maçına yordum. Real Madrid maçında takım ruh gibiymiş(maçı izleyemedim), arkasından Pınar Karşıyaka'ya mağlup olundu. Hiç iyi sinyaller vermiyor Efes Pilsen. Rakocevic bu akşam oynayacak duruma gelmiş, bu iyi haber ama sorun Rakocevic'in oynamamasından daha büyük. Maçlarda değil Efes Pilsen, bu akşam da öyle olursa, tempo Siena'ya bırakılırsa büyük hüsran olur. Siena son lig maçında Pepsi Caserta'ya mağlup oldu, nasıl bir kadroyla sahaya çıktılar bilmiyorum. İki takım da iyi sinyaller vermiyor ancak bu ya tamam ya devam maçı olduğu için karşılaşmaya sonuna kadar asılacaklar. Oyuncular kafalarını boşaltmalı ve maçın önemini kavramalı. Perasovic biraz rotasyona dikkat etmeli. Efes bugün her doğruyu yapmak zorunda. Kaukenas çok formda, Pianigiani bu ligin en önemli coachlarından birisi, iç sahada bileği zor bükülen bir takım Siena, makine düzeni gibi işliyor sistem. Real Madrid onları Palaestra'da yenerken 3 çeyrek Siena temposuyla maçı domine etmiş, Madrid ekibi son çeyrekte inanılmaz şut yüzdesiyle 26 sayı bularak maçı kazanmıştı. Efes Pilsen bu kadar şanslı olmayabilir, bu yüzden çok dikkatli olmak zorunda.

Real Madrid'e avucundaki maçı İspanya'da veren ve içerde varlık gösteremeyen Efes Pilsen artık bu maçı kazanmalı ve ben burdayım demeli. Aksi taktirde takım dengelerinin bozulmasıyla sezonun kalanı da tehlikeye girecek. Bu akşam kendilerinden beklentilerim büyük; iyi oyun, deplasman galibiyeti ve yarınki doğum günüm için bana galibiyet hediyesi :)

Çok zor bir gün olacak. Takımlarımız her zamankinden çok daha fazla mücadele etmek zorunda kalacak. Fenerbahçe tempo yapmak zorundayken, Efes Pilsen tempoyu düşürmek zorunda. Bakalım akşam çifte zafer yaşanabilecek mi?

2 yorum:

tillwedobetter dedi ki...

Oly'deki eksiklere bakınca Fenerbahçe Ülker, ev sahibi olmanın da avantajıyla bir adım önde gibi ama Oly de Real Madrid'den kaçmak için grubu lider bitirmek zorunda. Efes için hiç umudum yok. Takımda bir boşvermişlik var, sebebi ne bilmiyorum ama bu akşam için sihirli değnek gerekiyor Efes'e.

cnyvz dedi ki...

haklısın abi oly'deki eksikler fenerbahçe'nin en büyük artısı. ne kadar ciddi olurlarsa olsunlar bu eksikler can yakar.
efes konusunda ben bile umutsuzsam senin söylediklerin hafif kalmış :)

Related Posts with Thumbnails