Sayfalar

Kupada Derbi Günü

Süper Toto Türkiye Kupası'nda bugün Galatasaray Cafe Crown ve Fenerbahçe Ülker arasında dev bir derbi oynanacak; bunun yanı sıra Beşiktaş Cola Turka da Medical Park Trabzonspor'la karşılaşacak. Kazanan takımlar finale çıkacak. Kupada yarı finale kalan takımların futboldaki 4 büyükler olması aklıma ''kupaları şirketlere bırakmayalım'' tezahüratını getirdi. Hoş bir kupa Final Four'u bizleri bekliyor.


Öncelikle Galatasaray - Fenerbahçe eşleşmesine değinecek olursak.

İki takım da zorlu maçlardan çıktı ama Fenerbahçe Ülker, Galatasaray'a oranla daha fazla yıprandı. Maç içersinde rahatladığı saniye yaşanmadı. Bu aralarına gün koymadan arka arkaya oynanan maçlarda büyük dezavantaj getirir. Fenerbahçe Ülker'in kadro yapısı derin ve kaliteli olsa da; zorlu bir derbiye çıkacakları için maç içersinde yorulmaları kaçınılmaz gibi duruyor. İki takımın uzun ve kısa rotasyonlarına baktığımızda Fenerbahçe Ülker'in bariz üstünlüğünü görebiliriz. Lavrinovic'ten istedikleri pota altı katkısını almamalarına rağmen, bu açığı Kaya ve Oğuz'la rahatlıkla kapatabiliyorlar. Galatasaray'ın ise pota altı rotasyonu oldukça sınırlı. Sarı kırmızılılar da bu açıklarını kapatmak için çok mücadele ediyorlar ve yardım savunmasını çok dikkatli yapıyorlar. Bu maçtaki en kritik eşleşme bence; Oğuz Savaş ve Ermal Kuqo olacak. Ermal'ın savunması bu maçta çok kritik. Mutlaka faul problemine girmeden mümkün olduğunca uzun süre sahada kalması lazım. Zaten Galatasaray rotasyonunda gerçek pivot sayılabilecek tek oyuncu Ermal. Diğer uzunlar Rancik ve Andric pivot mevkiinde idareten süre alıyor. Kuqo hücumda ekstra olmasa da, savunmada ayakları üstünde kalmalı ve reboundlara konsantre olmalı. Kısalarda da durum Fenerbahçe lehine ancak orda şöyle bir durum var; Ukic-Onan-Kinsey-Preldzic-Tomas-Jasikevicius rotasyonuna cevap verebilecek ve savunmada onları durdurabilecek oyuncuları var Galatasaray'ın. Burda kısa forvet pozisyonu çok önemli zira Fenerbahçe oradan son maçlarda çok katkı alıyor. Kendisini bulan Tomas ve Preldzic son maçlarda ciddi katkılar verdi. Galatasaray'da bu oyuncuları savunabilecek Haluk, Shipp gibi oyuncular var ama bu oyuncuları ekonomik kullanmak adına Oktay Hoca Shumpert'a da kısa forvetten süre verecektir. Bu durumda uzunların faul problemi yaşamaması çok önemli. Benim en çekindiğim eşleşmeler Tomas ve Preldzic'in eşleşmeleri, çünkü bu oyuncular yarı sahada takımlarını bir point guard gibi oynatabilen oyuncular. Maçın mutlak favorisi Fenerbahçe Ülker. Galatasaraylı sporcular çok daha fazla mücadele etmek ve iki yarı sahada da ekstra oynamak zorunda. Tabi bu bir derbi ve o motivasyonla her sonuç olabilir.


Beşiktaş Cola Turka - Medical Park Trabzonspor eşleşmesi;

Bu maçın analizini uzun uzadıya yapmayacağım. Bence maçın mutlak favorisi Beşiktaş. Ergin Ataman sonrası transferlerle kadrosunu güçlendiren ve daha akıcı bir basketbol oynamaya başlayan siyah beyazlıların, ligin yeni takımı Trabzonspor'u rahat geçeceğini düşünüyorum. Sezon başında yapması gereken hamleleri şimdi yapan iki takımın mücadelesini izleyeceğiz. Şu durumda Beşiktaş daha komple bir takım gibi görünüyor. Hatta ben Beşiktaş'ı kupanın da favorisi olarak görüyorum. Spor Toto Türkiye Kupası'nı Beşiktaş Cola Turka'nın kazanacağını düşünüyorum.

Bütün basketbolseverlere iyi seyirler.

12 yorum:

tillwedobetter dedi ki...

Kuralar çekildiğinde Efes-Trabzon, Galatasaray-FB Ülker tahmini yapmıştım. Beşiktaş sürprizi işi bozdu :) Final tahminim de Efes-FB Ülker'di. BJK-Trabzon eşleşmesi için benim de mutlak favorim BJK ama bizim taraf için ne söylesem boş. Maç içindeki dinamiklere bağlı olarak her iki tarafa da gidebilitesi olan bir maç. FB Ülker bir tık önde yine de. Umarım kazanırız. Ben maçı seyredemicem, sen seyredebilirsen bu maçın yazısını sen yaz Can. :)

cnyvz dedi ki...

tmm abi ben seyredicem maçı yazarım yazısını :)
bizim maçla ilgili feneri malesef mutlak favori görüyorum. kadro kalitesi ve derinliği maçı fenere getirir. çok düşündüm sabah bariz avantajlı olduğumuz bir nokta bulamadım. çok mücadele etmeliyiz. her zamankinden çok daha fazla mücadele

tillwedobetter dedi ki...

Kağıt üstünde favoriler ama bu tarz maçlar, bilirsin, kağıt üstündekinden çok farklı gelişir. Umarım bu güzel sezonu en azından bir Türkiye Kupası ile taçlandırırız.

cnyvz dedi ki...

tabi ki haklısın abi. benimde en büyük güvencem bu maçların havası farklı olur argümanı. umarımbeni yanıltır takım ve finale çıkar. finalde olsak bile yazıya da yazdım benim bu sene favorim bizim eşleşmeden finale kim gelirse gelsin beşiktaş.

tillwedobetter dedi ki...

Valla benim de tahminim, FB Ülker'i elersek, final maçında döküleceğimiz. Yılbaşında peş peşe her iki takımı da yenmiştik ama o zamanki kötü BJK bile bizi son topa kadar zorlamıştı.

cnyvz dedi ki...

bjk bizim maçta 6,5 kişilik rotasyonla oynamak zorunda kaldı ona rağmen son topa geldiler. bu kupada da çok ateşliler. chatman'ın skor yapmadığı maçta efes'i elediler. bu bjk beni korkutur :)

tillwedobetter dedi ki...

Pazar final saçma bi saatte değildir umarım da seyrederiz.

cnyvz dedi ki...

saati belli değil galiba henüz ama büyük ihtimal 16.00 - 17.00 gibi olur. benim halı saha maçım var 17.00'de :(

tillwedobetter dedi ki...

Benim de 16:00'da maçım var :(

cnyvz dedi ki...

federasyon bir kıyak yapsın finali 19.00'a alsın abi :)

tillwedobetter dedi ki...

Arıyorum Turgay'ı :)

cnyvz dedi ki...

aman abi arama sabah 7'ye alır o maçı :)

Related Posts with Thumbnails