Sayfalar

Formalite Maçı & Sürpriz Beklentisi


A.B.D.'nin Angola'yı rahat geçeceğini bilmek için kâhin olmaya gerek yoktu ama el insaf 55 sayı fark atılır mı? Maçın zevksiz geçeceğini bildiğim için seyretmedim, skor almak için açtığımda ilk çeyrek sonunda Amerika 91 sayı atmıştı. 120 olur bu deyip kapattım, 121 - 66 bitmiş. Rakip her ne kadar çok zayıf olsa da bu kadar ezmemek lazım diye düşünüyorum ben. Bizim Çin'e yaptığımız da çok etik değildi açıkçası. O insanların da bir gururu var, bu kadar ayaklar altına almak doğru değil. Maçı koparmışsın, daha maça asılmanın ne anlamı var? A.B.D. kolay maçlar oynuyor, şimdiye kadar sadece Brezilya zorladı onları. Yarı finalde de bu iki takımın karşılaşmasını bekliyorum ama bu sefer Brezilya bırakmaz gibi. A.B.D.'nin rakibi, tek olası sürpriz beklediğim maçta, Yeni Zelanda'yı 78 - 56 yenen Rusya oldu. Yeni Zelanda üçüncü çeyreğe kadar maça tutundu ama ondan sonra hücumda kaçırdığı şutları potasında hızlı hüzum olarak görerek ve Rusya'ya çok fazla hücum ribaundu vererek sürpriz yapma fırsatını kullanamadı. Rusya tecrübesiyle maçı koparmayı bildi. 


Bir zamanların soğuk savaş rakipleri A.B.D. ve Rusya çeyrek finalde eşleşti. 1972 Münih Olimpiyatlarındaki unutulmaz finalde 50 - 49 ile kazanan Amerikaydı. 1994 Dünya Basketbol Şampiyonasında finalde yine bu iki ekip vardı; sonuç, 137 - 91 gibi ezici bir skorla Dream Team II oldu. Shaquille O'Neal, Dominique Wilkins, Alonzo Mourning, Shawn Kemp ve Reggie Millerlı kadroya dayanmak ne mümkündü ki zaten. 1998 Dünya Basketbol Şampiyonasında randevu yeri bu kez yarı finaldi. Dream Team olmayan Amerika'yı bu sefer elemişti Rusya; 66 - 64. Bugün de Dream Team olmayan bir Amerika var ama Rusya eski Rusya değil. Eksikleri çok. Khryapa kadroda ama henüz faydalanamadılar. A.B.D. için yine rahat bir galibiyet olur diye düşünüyorum. Bugünkü maçlardan sonra genel bir değerlendirme burada olacak.

1 yorum:

tillwedobetter dedi ki...

İşte mesele de orada ya. Tüm çeyrekleri aynı disiplinle oynamak ve son çeyreğe tek haneli bir farkla girmek. Rusya tam kadro gelseydi sana katılabilirdim ama çok eksikler. İşleri gerçekten zor.

Related Posts with Thumbnails