Sayfalar

Galatasaray 3 - 1 İstanbul Büyükşehir Belediyespor


Son iki maçın 1–0 kazanılmış olması ve İBB’nin büyüklere ters gelen bir takım olmasından mütevellit temkinliydim bu maça karşı. Maç öncesi 1–0 olsun sizin olsun deseler öpüp başıma koyardım, o derece. Maça gidemedim evde televizyondan seyrettim ama gördüğüm kadarıyla güzel bir tribün vardı. Alpaslan Dikmen’in anılıyor olmasının etkisi vardı belki de, bilemiyorum. Nur içinde yatması dileklerimizi iletelim buradan.

Sivas maçı sonrası Ufuk’ta ısrar edilmesi gerektiği ve sağ bekte Serdar Kurtuluş’u her halükarda Ali Turan’a tercih ettiğimi yazmıştım. Cana’nın da yanındaki kötülerden kurtulduğunda fark yaratacağını belirtmiştim. Yazı burada. Maçın özeti bu aslında; Cana, yanına Misimoviç gelince kalitesini belli ederken, Ufuk her hafta kendine güven kazanıyor ve Serkan da sağ bek olmak için yaratıldığını gösteriyordu. Daha ikinci dakikada Cana, Mustafa’nın hayatta aklına gelmeyecek olan ara pasını attığında, Baros topu kaleciye nişanlasa bile maçın rahat geçeceği belli oldu. Nitekim üç dakika sonra, maçın yıldızı Serkan Kurtuluş kafasını kaldırıp Baros’a pas attığında (buna orta yapmak diyen çarpılır) gol perdesi açıldı. Baros, bu ligin açık ara en iyi santraforu. Geçen sezon yokluğunda şampiyonluğu kaçırdık, bu sezon da nazar değdi, maçı tamamlayamadı.

Takımdaki bu değişimin sebeplerine bakacak olursak; orta sahada kaçak dövüşen, yengeç gibi yana yana oynayan Mustafa Sarp’ın yerine Cana, serseri mayın Barış’ın yerine de Misimoviç monte olunca, hem orta saha toparlandı hem de Ayhan eski günlerden kesitler sunmaya başladı. Orta sahanın direnci artınca, savunmaya da daha az yük binmeye ve dolayısıyla daha rahat oynamaya başladılar. Hele ki, “ben sağ bek değilim” diye bağıran Ali Turan’ın yerine Serkan “benim işim bu” dercesine performans göstermeye başlayınca otomatikman vitesi artmış oldu takımın. Cana ve Misimoviç ile orta saha level atladı dedik ama henüz ikisi de tam anlamıyla hazır değiller. Cana’nın maç içinde kritik anlarda yaptığı hatalar ve ıskalar ile Misimoviç’in henüz kondisyon eksiği olmasına rağmen bu derece fark ediyorsa takımın oyunu, tam olarak hazır olduklarında daha etkili bir takım izleyeceğimizi söylemek yanlış olmaz herhalde. Kanat adamlarının da (bu maç için Pino ve Aydın) daha etkin hale gelmeleri ile geçen sezon başında uçan takımı tekrar izlemeye başlamamız işten bile değil.

Bu hafta kaptan dönüyor, bu sefer kral sakat. Yerine Kewell oynayacak muhtemelen. Aydın – Arda, Baros – Kewell değişikliği dışında bir değişiklik sanmıyorum yapsın Rijkaard. Karabük maçını da böyle keyifle yorumlarız inşallah.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails