Sayfalar

Şölen Başlıyor

2010 Dünya Basketbol Şampiyonasına sayılı günler kala, ülkeler son hazırlıklarını tamamlamakla meşguller. Turnuva öncesi genel bir değerlendirme yapmanın tam zamanıdır diye düşünerek başladım klavyenin tuşlarına vurmaya. Bakalım neler çıkacak?

A Grubu ile başlayalım:

A grubunun A harfi ile başlayan ülkelerden oluşması gerek diye mi düşünüldü ne oldu bilmiyorum ama bu grubun %66'sı A ile başlıyor. Almanya Dirk Nowitzki'nin yokluğunda zorlanır diye düşünüyordum ama bu fikrimi Beko Supercup 2010'da 12 Dev Adam'a karşı oynadıkları basketbol ile değiştirdiler. Özellikle Jan Jagla'nın performansını merak ediyorum turnuvada. İlk iki zor ama gruptan çıkarlar. Afrika Basketbolu hakkında çok bilgim yok ama Angola Afrika şampiyonu unvanı ile geliyor. Şanssızlıkları ise Sırbistan, Arjantin, Almanya gibi güçlü takımların olduğu bir gruba düşmeleri. Zor da olsa gruptan çıkacaklarını düşünüyorum. Arjantin, Sırbistan ile grubun favori takımı. Efes Pilsen World Cup 9'u şampiyon tamamladılar ama son maçta 12 Dev Adam'a karşı şansları yaver gitti. Maçın sonunda imkansızı başarıp geri döndüler ve uzatmada maçı aldılar. Luis Scola, Carlos Delfino ve Hernan Jasen çok tehlikeli adamlar, boş bırakmaya gelmiyor. Sırbistan ile oynayacakları maç lideri belirler diye düşünüyorum. Avustralya grubun sürpriz yapabilitesi olan takımı. Gruptan çıkabileceklerini sanmıyorum ama dediğim gibi bir sürpriz beklenebilir. Sırbistan'da Teodosic'in Yunanistan ile yaptıkları maçta çıkan kavga nedeniyle ceza alması gündemde. Olası bir ceza Sırpları etkileyecektir. Ürdün ise beş maç sonunda eve dönmesi en olası ülke.

B Grubuna gelirsek:

A.B.D. Türk basketbolseverleri hayal kırıklığına uğrattı resmen. Parkede görmek istediğimiz çoğu NBA yıldızı kadroda yok. Yine de Amerika Amerika'dır. Gruptan çıkmakta zorlanacağını sanmam. Brezilya son dakika şanssızlıkları yaşamaya evam ediyor. Varejao'nun sakatlığı kötü değil gibi ama Nene kadrodan çıkartıldı. Brezilya da gruptan rahat çıkar. Hırvatistan, Yugoslav ekolünden gelen disiplini ve turnuva takımı olma özelliği ile yine gruptan rahat çıkacak bir takım. İran ve Tunus böylesi bir gruptan çıkmayı hayal bile etmiyordur sanırım. Slovenya ise bana göre grubun favorisi. Sakatlık problemi yaşamazlarsa lider çıkarlar diye düşünüyorum. 

C Grubunda ise:

İlk iki için adaylarım 12 Dev Adam ve Yunanistan. Bu iki takım arasındaki maç lideri belirler diye düşünüyorum. Çıkacak diğer iki takım Rusya ve Porto Riko olur, Çin ve Fildişi Sahili evine döner. 12 Dev Adam'ın ilk ikide yer alması önemli çünkü bu durumda D grubundan gelebilitesi olan dört takımdan üçünü zaten hazırlık döneminde çok rahat geçtik, dördüncüsü ise Tony Parker'dan yoksun Fransa. Gruptaki ilk iki sonraki turun da rahat olması demek.

D Grubu:

Son şampiyonun grubu. Şampiyonu sadece Litvanya zorlayabilir ve bu ikili grubun zirvesini oluşturur. Fransa üçüncü olur, Kanada, Lübnan ve Yeni Zelanda da son bilet için kapışır diyorum. Son bilet için favorim ise son zamanda toparlanan Kanada.

Maçlar başlayınca daha detaylı analizlerle yine buradayım...

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails